Friday, October 2, 2009

dadah & manusia

masih belum terlambat untuk aku mengucapkan selamat hari raya kepada semua umat islam di malaysia dan juga di serata tempat. aku dahului dengan menyusun sepuluh jari, memohon maaf jika ada menyingung perasaan mana mana pihak. ini semua berlaku tidak dirancang dan tidak disengajakan.

ok..
kali ini aku tertarik untuk bercakap tentang dadah dan manusia. seperti yang semua tahu, dadah telah tercipta untuk membantu manusia dari segi perubatan. dan ada pihak yang menyalahgunakan dadah sebagai punca hiburan atau untuk melepaskan tekanan. bagi aku sendiri, hanya orang yang tak cukup perhatian, tak guna saja yang menyalahgunakan dadah. yela. orang yang macam ni ambil dadah untuk tarik perhatian orang lain. "aku hisap dadah, aku cool". tu ke yang orang cakap bagus? bagi aku seratus peratus tak. kalau dah kurang perhatian tu, buat la benda lain yang boleh dapat perhatian. masuk af ke, malaysian idol ke, pape jela. byk realiti tv kat malaysia ni. buat la benda benda pelik sikit. famous la lepas tu. tu pun takleh nak pikir jgak ke?

satu lagi hal, yang hisap dadah sebab trend. sape ajar ko hisap dadah tu trend?!! so, nanti ade la trend mati ramai ramai plak ek? BODOH! ikut sangat budaya yang bukan budaya kita. bukan dadah je, tattoo, alcohol. macam macam la. contoh la, masa indie baru baru nak naik kat malaysia ni, banyak mana anak melayu ikut budaya luar sampai dah tak nampak melayu. bangga dah tak jadi orang melayukan. yang ni pun BODOH jgak. pastu merempat takde duit sebab gatal nak hisap dadah. ni la org melayu. nanti boleh la kita tengok kat tepi tepi lorong. yang bersepah kat situ orang melayu. kalau nak hisap dadah pun, duit biar la tak habis. pastikan bapak ko ada 10 hotel kat las vegas dulu baru hisap dadah. tgk la fat joe, hisap dadah tapi besar camtu jgak. tak penah pun aku tengok macam nak kecut. die cukup makan, cukup duit nak buat semua tu tapi kita, malu la nak cakap. aku cakap ni bukan sebab nak cakap boleh hisap dadah tapi pandai pandai la pikir sendiri.

hisap dadah sebab nak cari kawan. yang ni lagi la bodoh. dah terencat akal ke ape? orang terencat akal pun boleh cari kawan sendiri, ni kan plak yang cukup sifat kena hisap dadah baru boleh cari kawan. maksudnya, pikir la sape lagi bagus kalu camni. apa yang dapat kalau hisap dadah ni? dah taknak hidup kat bumi lagi ke? nak pegi kat dunia lain ke? aku boleh bagi 1 idea bagi sape sape yang dah taknak hidup kat bumi ni lagi. pegi la kat iraq tu. jihad. biar mati sebab jihad. pastu nikmati la dunia yang baru. nak buat apa kat situ pun dah takde orang nak kisah.

aku selalu cakap yang aku bukan la baik sgt nak cakap camni tapi aku cuba untuk berubah untuk jadi lagi baik. Insyallah. Amin

1 comment:

  1. dulu aku amik drugs. tp untuk stadi. .. haha.. tp xamik dah skrg .. dah berenti amik dekat 2 tahun dah berenti hehe..

    dadah mmg mengkhayalkan tp bahaya jika extreme overdose

    ReplyDelete